vrijdag 4 december 2015

Muziek | Ode aan Adele

Als er iemand is waar ik fan van ben, is het Adele. Er is geen andere artiest die mij heel graag naar een concert wil laten gaan. Er is geen andere artiest die ervoor zorgt dat ik geƫmotioneerd raak van liedjes. Maar Adele krijgt dit wel voor elkaar. Ik wil graag mijn liefde voor Adele met jullie delen.

Vroeger (ja heel lang geleden, album 19 weetjewel) luisterde ik altijd al naar Adele. Adele stond/staat altijd aan in de auto als we onderweg zijn naar vakantie. We zongen dan altijd vanuit de volle borst mee. Doordat ik dat soort herinneringen heb aan Adele, brengt dit wel iets extra's. Ook is het nummer Make you feel my Love 1 van de eerste nummers waarmee ik heb opgetreden. Dit nummer heb ik zelf een keer live op de plaatselijke radio mogen zingen (hoe tof!).
Het is haar stem wat mij zo raakt. Ik weet niet hoe dat komt. Ze zingt zo prachtig geweldig mooi! Haar teksten vind ik ook heel mooi. Ik weet dat heel veel mensen haar niks vinden. Dat ze van die zeurteksten heeft, dik is en niet kan zingen.

Weetje wat het is; Adele is puur. Tuurlijk vind ik ook niet al haar teksten even mooi en zijn paar nummers die ik wat minder vind. Adele is gewoon haarzelf. Het maakt haar niet uit dat mensen haar dik vinden (ze is trouwens een mooie volle vrouw). Het gaat bij Adele om de essentie van muziek maken; je gevoel erin leggen. En dat doet ze.


Dit zorgt ook, denk ik, voor haar succes. Ik vind dat ze een geweldige persoonlijkheid heeft. Ze kan zo lekker lachen en ze is met interviews geweldig. Zie het interview hieronder met Ushi. Ze moet steeds erg lachen, maar vind het ook onbeleefd om Ushi uit te lachen.



Haar nieuwe album 25 heb ik gelijk gekocht. Ik vind het geweldig. Nieuwe stijl van Adele die we nog niet eerder gehoord hebben. Mijn favorieten nummers van het album?:
Hello
When we were young
Remedy
Million Years Ago
All I Ask

Haar concert in Juni ging vanochtend de kaartverkoop in. Ik heb helaas geen kaartje kunnen scoren. Gelukkig kwamen er extra concerten bij en zal ik het zenuwslopende traject van kaarten kopen maandag weer aan moeten gaan...

Q; Zijn jullie ook zo'n fan van een bepaalde artiest/band?

Kus kus, Sammie Vries

Geen opmerkingen:

Een reactie posten